Kundtjänst: 0325-14 55 99 (9-17)

Delbetala med Walley

Fraktfritt över 1000:-

Jägarliv
Favorite saved!
Produkt tillagd i kassan!

Varukorg

Din korg är tom

KÖPVILLKOR



ALLMÄNT



Samtliga priser som anges är inklusive moms.



Du har alltid 30 dagars öppet köp. Det innebär att du har rätt att skicka tillbaka oanvända varor för att byta till annan storlek, färg, annan vara eller få pengarna tillbaka inom 30 dagar från utleverans.

För julklappar räknas de 30 dagarna från och med julafton.


Eventuellt ej uthämtat paket debiteras med 300 kr.
Vi förbehåller oss rätten till prisändringar och reserverar oss för eventuella feltryck, tekniska problem och slutförsäljning.



LEVERANS


Vi levererar alla försändelser med DHL. (Önskas annat fraktsätt kontakta oss)


Leveransen sker till ditt närmaste utlämningsställe. Vår målsättning är en leveranstid på 1-5 arbetsdagar från beställning. Vissa orter har ej daglig leverans och det kan då ta längre tid.

Vill du ha det till ett annan servicepoint kan du själv välja det i kassan.



Alla paket ligger hos ombudet i 7 dagar innan det returneras.


Om Jägarliv AB inte kan leverera hela beställningen vid ett och samma tillfälle betalar kunden endast en fraktkostnad.



Om du upptäcker en skada på paketet innan du öppnar det, ska du anmäla detta till utlämningsstället där du hämtade din försändelse. Upptäcker du den senare, ring vår kundtjänst.



BYTESRÄTT / REKLAMATION / RETUR


Ångerrätt och byten


Du har rätt att returnera en vara eller byta storlek, färg eller modell inom 30 dagar från utleveransdatumet. För att vi ska kunna godkänna returen måste:

  • Varan vara oanvänd och i ursprungligt skick.
  • Originalförpackningen vara hel och ren.
  • Etiketter sitta kvar på varan.
  • Varan vara fri från hår, smuts och skador.

Vill du byta en vara? Då gör du en vanlig retur och lägger därefter en ny beställning på den önskade varan - frakten dras automatiskt bort när du fyller i ditt nya ordernummer på retursedeln som skickas tillbaka tillsammans med din returnerade vara/varor.



Returfrakt och ansvar

  • Vi står för returfrakten, samt det nya fraktkostnaden om du gör ett byte via retursedeln.
  • Du ansvarar för varan tills den nått vårt lager, även under returtransporten. Packa därför varan väl för att undvika transportskador.
  • Returetikett skickas till din e-postadress i samband med att din beställning levereras. Använd denna vid eventuell retur.


Återbetalning

  • Återbetalning sker när returen har ankommit vårt lager och blivit kontrollerad.
  • Vi återbetalar varuvärdet – fraktkostnaden på 69 kr återbetalas ej.
  • Observera att det kan ta upp till 2 veckor för en retur att nå oss och registreras.
  • Betalning via Walley
  • Kom ihåg att betala fakturan i tid eller flytta fram förfallodatumet hos Walley.
  • Jägarliv ansvarar inte för eventuella förseningsavgifter kopplade till din faktura.


Reklamationer och felexpedieringar


Vid reklamation eller felaktigt levererad vara står vi självklart för returfrakten. Kontakta oss alltid först via telefon eller e-post innan du skickar tillbaka varan.


För varor som är använda, eller vid reklamation:

  • Kontakta vår kundtjänst för bedömning innan retur sker.
  • Vi återbetalar/krediterar först efter att vi mottagit och godkänt varan.


Vår kommunikation


För att du ska kunna ta del av dina förmåner och få information om ditt medlemskap eller andra spännande saker som händer hos oss, kommer du att få kommunikation från oss i olika kanaler. Detta kan vara via e-post, sms, postala utskick, sociala medier eller andra liknande kanaler.